Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Val 2014

Av tanja mattsson - 2 september 2014 21:39

I år är det puls i hela Sverige, det är snart dags att se om löften förblir löften. Om Sverige lyckas eller misslyckas inom det områden som nu är på framkant att få en förändring. Men det är inte bara ett val för Sverige, det är ett val för mig. Jag skall själv välja var jag står, vart vill jag,vad vill jag göra , hur kan jag bidra? men jag syftar inte bara på valet i Sverige, de land jag valt att bo i detta år. Jag pratar om mina val som egen individ i mitt eget liv "mitt rike". Jag vill ju hitta min plats i set stora allmänna rum som fyller min vardag. Jag vill känna tillhörighet till resten av världen. Jag ser åland mitt andra hem som ett dilemma för ärligt vet jag ej vart jag hör, jag avgudar åland med ses vackra nätingar och fina miljöer.men jagvill ga mer, jag vill känna ett samband, därför väljer jag att lyfta min väg som en flyttfågel som kommer tillbaka och reser igen. Det kanske går att se livet ur det perspektivet. När jag samlat krafter att hitta en samhörighet med det som finns där. Detta blir kanske flummigt men det är det jsg känner nu jag behöver hitta en stabilitet hos mig själv för att klara av alla val i livet, för många val. Jag måste ta mina val och utforska och bidra till det stora och ge mig själv ut på i en liten eka på ett stort hav för att snart göra valen som påverkar min riktning på nig resa.


Mvh tanja, en väljare som ständigt står för nya val i livet.

 
 
frågadetidigare på dittförstainlägg

frågadetidigare på dittförstainlägg

3 september 2014 08:17

Svarar du på kommentarer? Tycker du ska göra det

http://jobbigtextsomsitterihop

tanja mattsson

3 september 2014 10:08

Jag väljer själv vilka jag svarar på. Jag svarar INTE på anonyma kommentarer! Mvh tanja:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanja mattsson - 12 oktober 2014 20:33

jag är en av de som ändrats mest, herre va glad jag är för det. min mor blir ännu galnare av alla olika kläder eller garderober med kläder som står kvar. jag är inte redo att göra mig av med min uppväxt mina revolter och min stil. ja har gått från ma...

Av tanja mattsson - 6 oktober 2014 23:33

hallåå va ett tag sedan. Jag har inte orkat skriva, jag har inget att tillägga, jo jag är förälskad. I lite grejer. Livet rullar på och de e väl bra, eller så int, jag orkar inte att jag inte har fritid , den fritiden är bokad. När har jag tid för mi...

Av tanja mattsson - 22 september 2014 16:13

 har så fina människor i min närhet som gör det så lätt att leva<3 tack ni sliriga inneboende ni e fan bäst!                               ...

Av tanja mattsson - 18 september 2014 20:25

okej, nu går jag in i mig själv. jag lider och jag måste skriva det. de må va konstigt. men jag är och har ont i magen för att jag gillar någon som jag aldirg kan få. hur i helvte kan jag känna så ? vafan jag känner ju inte ens den personen? e jag cp...

Av tanja mattsson - 9 september 2014 19:57

Vad finns det för rykten kring mig? :)    * att jag knarkar, *att jag har ätstörningar,* att jag är dum i huve* att jag måste vara efterbliven* att jag är handikappad av någon form( de e synd om henne) * att jag är ful* att jag inte har någon rumpa *...

Presentation


- Teater är en konst from av livet, man intar nya roller varje dag// tanja

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards