Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

BACKA BANDET_DEL 2

Av tanja mattsson - 19 augusti 2014 00:05

Var var jag någonstans? Jo, jag hade fått ett oroväckande tips om vad som hände i min kropp, när min kropp gjorde allt annat än vad den skulle. Ms? Nej. Den kvällen gick jag ut å gå vilket blev något spm jag framöver kommer göra mycket under den läckande processens gång. Väl ute i den klara natthimlen rinner tårarna ner för kinden, inte jag..Gud skona mig från detta lidande! Jag tror på Gud, inte på kristendomen. Jag har en gud han elle hem vakar över mig hans änglar är sendebud. Jag har alltid haft änglavakt. Första gången var då jag fick turen att bli adopterad, till en trygg plats i Norden. Andra gången va då jag höll p att drunkna som 4 åring och granntomten räddade mig. Jag har efter det varit med om en mängd olyckor. En som även hände under denna konstiga period för ett år sedan. Jaguar påväg till stan. Pappa sa ta det lugnt i svängarna, de är slask ute, det farligaste vägunderlaget som man kan köra i. Min far har ca. 35 om int mera års erfarenhet av körande och trafik. Varför lyssnade jag inte? Varför trodde jag att de sku va lugnt... Jag kör sakta från vägskälet där vi bor och börjar gasa, se inget farligt men visst känner jag hur bilen drar. Jag fortsätter och helt plötsligt är jag runt bilen fortsätter jag håller i ratten bromsen å kopplingen. Jag gör allt men de e försent. Nu är det kört, jag ser diket med träden, de kommer närmare och jag blundar. Farväl säger jag till mig själv. Sen är det svart. Jag öppnar ögonen., lever jag?? Jag ser då de fula gråa vädret och snöslasket mot bilrutan. Jag drar för andan . Gud vare med mig jag tittar sakta ut igenom fönstret. Tre cm från en stor ask. Ja de va inte min tur, inte denna gång. Meny tillbaka till ett arbete som är krävande och en kropp som lider, ett psyke som blöder och en tanja som gråter och kramar kudden, varför, bara kag hade nån som omfamnade mig, nån som kunde svara"älskling, det blir bättre, de ordnar sig, jag är ju här". Det smärtar i mitt bröst på tanken att jag under denna period va helt ensam ingen hade tid. Men jag skulle ha tid. Mina vänner va utomlands de studerade och hade förhållanden. De kunde knäppa med fingrarna så kom mr right springandes för deras skull. Jag har aldrig upplevt det. Och det är nu mina tankar börjar ta en törn jag blir varm om kinderna, vad är det som händer? Mina tankar handlar om döden om självmord, om att slå någon fördärvad, jag vill bara slå de jäblarna som glider fram i livet. När hände det? Jag spm faktiskt tycker folk är rätt fantastiska men inte nu inte mera nu orkar jag inte mera. Jag börjar känna en hopplöshet inför livet, är det värt besväret, vad händer om jag lämnar mig själv till Gud. Han hen vet jag finns där. Men tanken hinner inte längre. Jag vaknar ur min dvala. Jobb.Jag stiger upp och ler mot spegel.Ännu en dag i paradiset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanja mattsson - 12 oktober 2014 20:33

jag är en av de som ändrats mest, herre va glad jag är för det. min mor blir ännu galnare av alla olika kläder eller garderober med kläder som står kvar. jag är inte redo att göra mig av med min uppväxt mina revolter och min stil. ja har gått från ma...

Av tanja mattsson - 6 oktober 2014 23:33

hallåå va ett tag sedan. Jag har inte orkat skriva, jag har inget att tillägga, jo jag är förälskad. I lite grejer. Livet rullar på och de e väl bra, eller så int, jag orkar inte att jag inte har fritid , den fritiden är bokad. När har jag tid för mi...

Av tanja mattsson - 22 september 2014 16:13

 har så fina människor i min närhet som gör det så lätt att leva<3 tack ni sliriga inneboende ni e fan bäst!                               ...

Av tanja mattsson - 18 september 2014 20:25

okej, nu går jag in i mig själv. jag lider och jag måste skriva det. de må va konstigt. men jag är och har ont i magen för att jag gillar någon som jag aldirg kan få. hur i helvte kan jag känna så ? vafan jag känner ju inte ens den personen? e jag cp...

Av tanja mattsson - 9 september 2014 19:57

Vad finns det för rykten kring mig? :)    * att jag knarkar, *att jag har ätstörningar,* att jag är dum i huve* att jag måste vara efterbliven* att jag är handikappad av någon form( de e synd om henne) * att jag är ful* att jag inte har någon rumpa *...

Presentation


- Teater är en konst from av livet, man intar nya roller varje dag// tanja

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards